De volgende stappen moet je doorlopen om de basis van AdWords te weten te komen:

Waarom Gebruik je AdWords?
Op welke manier ga je AdWords inzetten?
Hoe optimaliseer je AdWords met de vrijgekomen data?

Het is ten eerste belangrijk om te weten waarom je AdWords gaat gebruiken. Uiteraard wil je voordelen behalen door middel van AdWords. De belangrijkst voordelen zijn: uw advertenties targeten, uw kosten beheren, uw succes meten en uw campagnes beheren.

Daarna wil je weten op welke manieren je deze voordelen kan benutten. Dit doe je door op de juiste wijze te adverteren in de advertentienetwerken van Google. Tijdens de cursus leer je de verschillende advertentiewerken van AdWords. Er kan geadverteerd worden in het Google zoeknetwerk (zoals Google zoeken en Google shopping), Het Google Displaynetwerk (zoals Gmail, YouTube en mobiele apps) en een combinatie van het Google zoeknetwerk met het Google displaynetwerk.

Om het meeste rendement uit je advertenties te halen wil je een hoge Advertentierangschikking hebben. De Advertentierangschikking wordt op gebaseerd op de volgende elementen:

  • Hoeveel geld je bereid bent te besteden aan je advertentie.
  • Kwaliteitsscore van de advertentie
  • Verwachte impact van extensies en andere advertentie-indelingen

Op basis van het doel van jouw advertentiecampagne kan je op een passende wijze de advertenties bekostigen.

De budgetten kunnen op de volgende wijze besteed worden. De meest gebruikten zijn:

  • CPC-biedingen (Cost-Per-Click) voor meer verkeer op uw website.
  • CPM-biedingen (Cost-per-Impression) voor meer weergaven en dus naamsbekendheid.
  • CPA-bieden (Cost-Per-Acquisition) voor meer waardevolle handelingen.

Met je advertenties wil je de juiste doelgroep aanspreken zodat er zo veel mogelijk waardevolle handelingen voor je bedrijf plaatsvinden met zo min mogelijk kosten. In AdWords kan je de doelgroep nauwkeurig targeten.

Uw doelgroep kan om verschillende manieren getarget worden.

Door middel van ingestelde zoekwoorden kunnen uw advertenties zowel in het zoeknetwerk als in het displaynetwerk weergegeven worden. Daarnaast kunnen onderwerpen worden geselecteerd om advertenties in het displaynetwerk te vertonen. Hierbij kunnen informatiecategorieën zoals ‘Auto’s en voertuigen’ worden ingevoerd.

Prestaties meten & Campagne optimaliseren

Wanneer het adverteren in gang is gezet kunnen de resultaten worden geanalyseerd. Er kan worden ingespeeld op de ontstane data. Zo kunnen de biedingen voor zoekwoorden die geleid hebben tot veel conversie worden verhoogd en zoektermen die rendabele klanten gebruikten kunnen worden omgezet in zoekwoorden. Daarnaast kan er beter getarget worden op basis van bijvoorbeeld locatie en apparaat type.

Meer weten? Neem contact met ons op!

Geschreven door

Yoram Roemersma
Yoram RoemersmaMarketingbaas
Yoram is de strateeg achter XYMS. Hij traint en coacht (nieuwe) medewerkers en stagiaires en analyseert databases om inzichten te kunnen presenteren aan opdrachtgevers. Tijdens zijn marketingopleiding aan de Hogeschool Utrecht heeft Yoram een specialisatie tot strategisch marketingmanagement gevolgd. Hij heeft een passie voor onderwijs, filosofie en zelfontplooiing. Dat komt tot uiting wanneer hij de kans krijgt om ergens op een podium te staan. Marketing is volgens Yoram het perfecte instrument om problemen met oplossingen in contact te brengen.

Schrijf uzelf in voor onze nieuwsbrief

Lees ook onze andere artikelen:

Instructie: een gebruiker toevoegen aan WordPress

maart 19th, 2019|0 Comments

Wat is WordPress? WordPress is een contentmanagementsysteem (CMS), een systeem waar je eenvoudig een website op kan bouwen. Een CMS beschikt over een controlepaneel waar iemand de website kan beheren en aanpassen naar wens, zonder [...]

Facebook Business Manager: hoe, wat en waarom?

oktober 26th, 2018|0 Comments

Facebook Business Manager Wat is Facebook Business Manager? Met Facebook business manager maakt u een profiel afzonderlijk van uw persoonlijke Facebook-profiel, om uw pagina’s en advertentieaccounts te beheren. Ook biedt het [...]

  • XYMS logo aan de muur - XYMS marketing Utrecht

Vacature: datagedreven marketeer

augustus 29th, 2018|0 Comments

Ben jij onze nieuwe datagedreven marketeer? We zoeken niet één, maar drie (!) datagedreven marketeers die verstand hebben van online marketing. We werken volgens het MarketingAlgoritme, dat is een door ons ontwikkelde methode om [...]

Load More Posts

Deze organisaties maken gebruik van het MarketingAlgoritme®