Het hoofddoel van de samenwerking was om meer bezoekers naar de fysieke winkel te krijgen. Een belangrijk bijkomend doel was om meer voortenten te verkopen. Daarvoor moest Caravan Centrum Meerkerk online beter vindbaar worden om hun naamsbekendheid te vergroten.
Toen deze eerste doelen waren behaald, werd het belangrijker om de toegenomen hoeveelheid websiteverkeer om te zetten in (terugkerende) klanten die daadwerkelijk caravans, voortenten, onderhoud van caravans en andere bijbehorende producten en diensten kopen.
Caravan Centrum Meerkerk is erg tevreden met onze dienstverlening, maar koopt de vier stappen van het MarketingAlgoritme® niet allemaal tegelijk. Net zoals het vertrouwen in digitale marketing bij hen moet groeien, groeit het vertrouwen in XYMS ook stapsgewijs.
Omdat het bedrijf meegroeit in het succes van de stijgende verkoop, moeten ook de bedrijfsprocessen stukje bij beetje geoptimaliseerd worden.
Het hoofddoel is nog steeds om de zichtbaarheid op internet te vergroten, maar het advies van XYMS is om de focus nu meer te richten op het omzetten van websitebezoekers in converterende klanten.
“XYMS heeft ervoor gezorgd dat we een database konden opbouwen om inzicht te krijgen in websitebezoekers om daar iets mee te kunnen doen. Aan de hand daarvan hebben we bannercampagnes opgezet en zijn we langzamerhand gaan uitbreiden.
Ik ben het meest blij met het inzicht wat we krijgen over wie de klant is, wat de klant doet, waarin hij geïnteresseerd is, et cetera. Je krijgt er meer gevoel bij.
Wanneer er ‘vroeger’ mensen op de site kwamen, deden we er niets mee. We hadden geen inzicht, weinig informatie. Nu kunnen we de bezoekers scannen en screenen. Als we nu nieuwe dingen doen op de website, kunnen we de effecten ervan bekijken.
In een jaar tijd is er nu veel duidelijkheid over onze klantgroepen ontstaan. We kunnen nu een top 5-10 van klanten bekijken. We kunnen snel zien of een klant geïnteresseerd is in een bepaald merk auto. Of: 80% van je klanten kijkt vaak op een bepaalde website. We kunnen alles meten.
Sinds dit jaar nemen we meer diensten van XYMS aan. Elke maand hebben we ook een evaluatiegesprek, over wat er moet gebeuren en wat er anders moet. Wat wij kunnen verbeteren en wat XYMS voor ons kan doen. Zo blijven we scherp en up-to-date. ”
Bas
Caravan Centrum Meerkerk