Doelstellingen:
> Verhogen van merkbekendheid
> Verhogen aantal hulpmomenten
> Stimuleren van donaties
Siriz speelt een cruciale rol als specialist in onbedoelde zwangerschappen, met een focus op preventie, ondersteuning en zorg. De organisatie richt zich met effectieve voorlichtingsprogramma’s met name op jongeren om het aantal onbedoelde zwangerschappen in Nederland terug te dringen. Ze bieden ook kortdurende en langdurende psychosociale hulp aan zowel vrouwen als mannen die met een onbedoelde zwangerschap te maken hebben.
Bijzonder aan Siriz is hun toewijding aan het bieden van opvang aan zwangere vrouwen zonder vaste woonplek, die intensieve begeleiding nodig hebben ter voorbereiding op het moederschap op jonge leeftijd. Deze holistische benadering van zorg maakt Siriz een waardevolle partner in Nederland. Met een team van 35 professionals en ongeveer 50 goed opgeleide vrijwilligers, zetten we ons gezamenlijk in voor Siriz’s missie om ondersteuning en zorg te bieden aan degenen die dit het meest nodig hebben.
Het stigma bestaat dat marketing en non-profits moeilijk samen gaan, maar wij kijken daar heel anders naar. Marketing is namelijk de kunst van het bereiken van doelen op een slimme, strategische, en kosteneffectieve manier.Stichtingen, verenigingen en ANBI-geregistreerde organisaties staan voor vergelijkbare uitdagingen als commerciële bedrijven. Denk aan het werven van donateurs en vrijwilligers, merkbekendheid opbouwen, een aantrekkelijke website creëren, en nog veel meer. Het enige verschil? Non-profits werken zonder winstoogmerk.
Bij XYMS hebben we keer op keer bewezen dat onze marketingmanagers dezelfde waardevolle resultaten kunnen boeken voor non-profits. We signaleren de uitdagingen, analyseren ze grondig met onze bewezen methodologie, en bieden oplossingen met strak projectmanagement. Het bewijs dat marketing en non-profits een geweldige combinatie zijn!
Bij Siriz bevond de initiële uitdaging zich in het structureren van het marketing- en communicatieteam. Toen XY Marketing Solutions in 2019 aan boord kwam, ontbraken heldere doelstellingen en een coherente taakverdeling. Het bestaande communicatieteam werkte vol enthousiasme, en in samenwerking hiermee hebben we gewerkt aan het integreren van professionele marketing in de organisatie.
Daarnaast bevond Siriz zich in een fase waarin ze niet goed wisten waar hun doelgroep zich bevond en hoe ze deze het beste konden bereiken. Het tekort aan heldere marketingdoelen en -strategie maakte het noodzakelijk om de marketinginspanningen te structureren en te stroomlijnen.
XYMS is niet alleen een inspirerende sparringpartner, maar ook een collegiale relatie die bijdraagt aan ons succes.
In 2019 trad XY Marketing Solutions toe, geleid door marketingstrateeg en projectmanager Reinier Bouterse en Social Ads en data-expert Tarik. Samen definieerden ze duidelijke doelen en creëerden ze een gestroomlijnde taakverdeling. Ze werken samen jaarlijks de marketingdoelstellingen uit in samenwerking met Siriz en zorgden voor meetbare en haalbare resultaten.
Samen met de manager bedrijfsvoering en het bestaande communicatieteam hebben we de doelen van het marketingteam jaarlijks vastgesteld. Siriz stelde het budget beschikbaar en de bestaande activiteiten werden in kaart gebracht, terwijl de marketingmanager van XYMS ervoor zorgde dat de doelstellingen meetbaar en haalbaar waren. Dagelijkse operaties werden georganiseerd, wekelijks was de marketing- en communicatie-uitingen van Siriz op één lijn, en maandelijks werden op locatie rapporten opgesteld en toekomstige taken, resultaten en leermomenten besproken. Dit gezamenlijke streven heeft Siriz geholpen om zowel marketing als communicatie te versterken en effectiever te maken.
Onze samenwerking omvat diverse uitvoerende werkzaamheden, waaronder contentcreatie, campagneoptimalisatie, zoekmachine-optimalisatie en display-advertenties. Een van onze successen was de campagne “Je bent niet alleen,” waarbij persoonlijke content en verhalen werden ingezet om de doelgroep aan te spreken. Deze campagne was gericht op het vergroten van de merkbekendheid van Siriz en werd zowel online als offline uitgevoerd. Ons team zorgde ervoor dat de juiste content en kanalen beschikbaar waren, terwijl SEA- en social-experts de campagne efficiënt konden uitvoeren. Dit resulteerde in aanzienlijke groei in zoekopdrachten en een indrukwekkende toename van de merkbekendheid voor Stichting Siriz.
Onze samenwerking met Stichting Siriz heeft indrukwekkende resultaten opgeleverd. Meer dan 9,000 mensen hebben dankzij de doeltreffende marketing- en communicatie-inspanningen hulp ontvangen. Tegelijkertijd is de merkbekendheid van Siriz met maar liefst 400% gestegen, waardoor de organisatie nu nog beter herkend en gevonden wordt door mensen die hun steun nodig hebben. De impact van onze gezamenlijke inspanningen is niet alleen in cijfers te meten, maar weerspiegelt zich in de levens die positief beïnvloed zijn door de diensten van Stichting Siriz.
Dankzij onze doordachte strategische aanpak hebben we in korte tijd aantoonbare resultaten behaald met onze samenwerking met Stichting Siriz. De impact is overduidelijk en we zijn verheugd om te zien hoe deze inspanningen mensen in moeilijke situaties hebben geholpen. Onze samenwerking is een groot succes gebleken, en we zijn beiden tevreden over de behaalde resultaten.
In de komende tijd blijven we ons inzetten om nog meer mensen te bereiken en ondersteunen. Samen met Stichting Siriz willen we blijven bouwen aan een nog succesvollere toekomst, wetende dat ons avontuur nog lang niet voorbij is.