Een match tussen organisatie en bureau is essentieel voor een geslaagde samenwerking. En hoe kun je beter ontdekken of er een goede match is dan door het uit te proberen? Daarom starten de meeste van onze opdrachten met een pilot van drie maanden. Genoeg tijd om aan elkaar te wennen en ook alvast het broodnodige werk te verzetten.
Tijdens de pilot werkt onze marketingmanager aan twee dingen:
1. Quick wins
We analyseren je huidige marketing om te ontdekken wat goed en minder goed werkt en waar nog kansen liggen (stop-start-keep-improve). Dit zetten we direct in gang. Dit doen we door:
2. Blik op de toekomst
We analyseren de organisatie breder volgens onze MarketingMarathon-methode en schrijven een operationeel plan voor 6-12 maanden. Voor een gefocuste blik op de toekomst houden we ons bezig met:
Onze opdrachtgevers hebben verschillende redenen om ons in te huren. In de meeste gevallen komt een van de volgende quotes zeker voorbij:
”Ik heb al zo vaak een mooi plan laten schrijven, maar er komt nooit wat van terecht.”
“We hebben al zoveel geprobeerd op marketing-gebied, maar niks werkt echt goed.”
“We hebben eigenlijk geen idee hoe goed ons marketingbureau is.”
“We doen wel wat aan marketing, maar willen het serieuzer aanpakken.
“Ons product is geweldig, we snappen niet zo goed waarom de verkoop tegenvalt.”
Kun je als dienstverlener wel wat hulp gebruiken bij je marketing? XY Marketing Solutions helpt graag met: