Kennis & tools

Goede marketing begint met een goed plan. Onze marketingmanagers en strategen weten welke modellen, tools en theorieën je het beste kan inzetten om het beste plan te maken.

Onze werkwijze en tools

Bij XY Marketing Solutions houden wij ervan om bestaande methodes om te vormen tot bruikbare tools voor moderne marketing. We schrijven hier regelmatig artikelen over, ontwikkelen eigen modellen of bouwen online tools op basis van wetenschappelijke methodes. Deze pagina geeft een overzicht de belangrijkste content die we hierover hebben geproduceerd.

Methodes die wij toepassen

Analyse
Voor de analyses die wij doen als onderdeel van strategievorming gebruiken vaak de volgende methodes en tools:

  • IKIGAI – voor het ontdekken van de organisatiepurpose.
  • DESTEP – model voor macro-analyse van de externe omgeving.
  • ABCD – model voor meso-analyse van de externe omgeving.
  • 7S-model – voor interne analyse.
  • Vijfkrachtenmodel – voor het analyseren van de winstgevendheid van de markt.
  • Golden Circle (Why, How, What) van Simon Sinek – voor het ontdekken van de why van een organisatie.
  • Forest Grid (4ST) – model voor quick wins en snelle evaluatie.

Strategievorming
Voor het vormen en bepalen van de juiste strategie voor een organisatie gebruiken wij de volgende methodes en tools:

Tactische marketingtools
Ter voorbereiding van marketingacties en als briefing voor uitvoerende specialisten gebruiken we de volgende methodes en tools:

Onze marketingwizards

Op basis van wetenschappelijke modellen hebben wij een aantal online wizards ontwikkeld waarmee je zelf aan de slag kunt. Vul ze in en ontvang de uitkomst per e-mail.

Marketingondersteuning nodig?

    Kan jouw organisatie wel wat hulp gebruiken bij marketing? XY Marketing Solutions helpt graag met:

    • het formuleren van purpose en doelen van de organisatie;
    • analyse van de interne en externe omgeving;
    • een goed doordachte marketingstrategie;
    • het plannen en voorbereiden van marketingactiviteiten;
    • het aanjagen en coördineren van marketingcampagnes.