De MarketingMarathon is een intensief traject van meerdere aaneengesloten dagen. Jouw bedrijf doorloopt in één keer het volledige MarketingAlgoritme van vier stappen, onder begeleiding van onze ervaren marketingexperts. Met deze methode staan er binnen een week draaiende (online) campagnes zonder essentiële stappen over te slaan, zoals strategievorming, datacollectie en data-analyse. Door alle stappen direct achter elkaar te doorlopen, is er 100% focus op de marketing van jouw organisatie. Dit zorgt niet alleen voor een extreem kort en efficiënt werkproces, maar ook voor een hogere kwaliteit.
Voor de MarketingMarathon halen we je uit je normale werkomgeving en nemen we je mee naar een locatie die we tot op het laatste moment geheimhouden. Gedurende de gehele marathon verblijf je met zowel jouw team als de marketingadviseurs van XY Marketing Solutions dag en nacht op deze locatie. Elke MarketingMarathon-locatie is uiteraard van alle gemakken voorzien om een optimale omgeving te creëren voor topprestaties (het is tenslotte een marathon).
Naast intensieve focus op marketingkansen voor jouw organisatie, is de MarketingMarathon een ideale manier om de samenwerking tussen jouw team en XY Marketing Solutions een vliegende start te geven. We leren elkaar goed kennen, zowel tijdens intensieve brainstorms en workshops als bij ontspannende en sportieve activiteiten. Dit zorgt voor de chemie die nodig is voor een succesvolle samenwerking op lange termijn.
Elke MarketingMarathon is uniek en wordt zo ingericht dat deze optimaal aansluit bij jouw situatie. We putten hiervoor uit een groot aantal businesstheorieën en marketingtechnieken die beschikbaar zijn om marketing zo effectief mogelijk te laten zijn voor jouw bedrijf. De thema’s per dag liggen wel vast en volgen het bewezen recept van ons MarketingAlgoritme.
In grote lijnen ziet een MarketingMarathon er zo uit:
Dag 1: strategiebepaling met behulp van in- en externe analyse (o.a. SWOT), Business Model Canvas, SFA-test.
Dag 2: beschrijven klantreis, buyer persona’s, opstellen KPI’s en inrichten meetinstallatie.
Dag 3: creatieve brainstorms, maken van communicatie-uitingen en inrichten marketing-automatiseringssysteem.
Dag 4: instellen campagnes voor o.a. Google Ads en Facebook Ads, doelgroepselectie en samen op ‘GO!’ klikken om de campagnes te starten.
Op dag 18, na twee volledige weken van data-collectie, is de eerste marketingevaluatie waarin de eerste resultaten worden besproken.